12:39 PM

Koleksi gambar spanjang bulan ni..

Gambar2 ni aku cari balik..
pastu save balik lam PNG format dan upload kt sini..
Sepanjang bulan ni lah gambar2 yang aku berjaya buat..

semua ni aku draw ngan Adobe Illustrator..
Antara calon2 nya adalah:

1. Malaysia Flag.. (6t aku wt tutorial untuk yg ni)
Yang ni aku lukis untuk letak kt shirt ge2p..
best gk lukis flag ni..


2. Ge2p logo
sbenarnye diorang da ade logo yg lain..
tapi mase diorang suh wt ni.. diorang xde original copy untuk logo ni..
so, aku design balik.. haha.. jadi diorang cam tpakse guna logo ni..
yes2!

3. Media Player's Play Button (aku try gak wo~)
lepas tapai post ye nye media player play button (blend version)..
aku pun test gk la guna AI .. cam jadi la jugak..
sbb AI mmg khas untuk wt nde2 camni..


4. Cartoon 1 : Setiker
kartoon simple giler.. semua bulat2, ngan bujur2..

5. Cartoon 2: Setingge
try cari care untuk lukis rambut yg bes..
payah gk.. nk kasi detail kt rambut.. uih!

6. Cartoon 3: Setikar
xde idea ni.. dan nk training camne nk lukis mata yg bes..
sbb tu mata dak ni besar smacam je..


7. Cartoon 4 : Shetinar
Sape leh teka aku cube lukis sape ni..
Salah seorang artis baru(kot) indonesia..
Ape name dak ni?


8. BLANK 1 : (blank)
yang ni name ye blank.. sebab mase aku lukis ade beberapa eksiden terjadi..
contohnya:
- tngah syok lukis.. bang! blue screen.. zzz
- "arghh, xbes", so xkan nk save gk kan
- bukak Ai.. pikir2, xde idea. tutup balik
- ngah lukis.. pastu terpikir "perlu ke aku buat ni, tak kot!", zz..

3 comments:

Siti Hasanah said...

owh ak ske yg no.8 itue~

harushard said...

hahaha..
bukan aku da bagi ke kt ko no.8 tu..
sape xdapat lagi no.8?

aku ingat aku da bagi kt semua orang..
aiss~

Unknown said...

haaha..

nice2..
AI kan sama cam ED..
guna vector tuk lukis image instead of guna pixel..

apapun...cantik2..

Post a Comment